عضو هیات علمی دانشگاه فلورانس
عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تکنولوژی چین
عضو هیات علمی دانشگاه علوم کاربردی آگسبورگ
عضو هیات علمی دانشگاه تورین
عضو هیات علمی دانشگاه تورین
عضو هیات علمی دانشگاه فلورانس
عضو هیات علمی دانشگاه مرمره
عضو هیات علمی دانشگاه تهران
رئیس جامعه مهندسان معماری داخلی ایران
عضو هیات علمی دانشگاه طراحی و نوآوری گواتمالا
مفهوم دیزاین در عصر مدرن از زمان پیشوایان جنبش طراحی در قرن نوزدهم میلادی و به خصوص توسط «جنبش هنرها و پیشه ها» به خاطر تحول و دگرگونی در هنرهای کاربردی و نوعی واکنش و اعتراض آگاهانه هنرمندان در برابر صنعتی شدن سریع در آن زمان شکل گرفت. هدف طراحی مدرن که باهاوس پیشگام و آموزش دهنده آن بود، تولید آثاری بود که جنبه های انسانی، عقلانی، عملی، تجاری و زیبایی شناسی را از طریق یک تلاش هنرمندانه و بهره برداری از فن آوری جدید که با زندگی قرن بیستم مطابقت داشت، تلفیق کند.
طراحی در قرن بیستم به عنوان یک خصوصیت بارز فرهنگ و زندگی مطرح بوده است. در عصر حاضر، طراحی که در بیشترین نقاط جهان به عنوان ایده پردازی و برنامه ریزی برای تمام محصولات ساخت بشر درک و تعریف شده است، می تواند اساسا به عنوان ابزاری برای بهبود کیفیت زندگی نگریسته شود. هدف دیزاین، حل مسائل، پاسخگویی به نیازها، بهبود شرایط و یا خلق چیزی مفید و یا تازه است. در قرن بیست و یکم، با تحولات عظیمی در دنیای تکنولوژی روبرو هستیم که باعث تغییر جهت طراحی در سال های اخیر شده است. روند تغییر سریع و شرایط رقابتی در عصر کنونی موفقیت و بقاء را برای طراحان بسیار مشکل ساخته است و همین مقوله ضرورت تفکر بر آینده طراحی را آشکار می سازد.
به همین منظور همایش بین المللی دیزاین به بررسی دیدگاه های آینده در هنر و طراحی فرهنگ خواهد پرداخت. توجه به آینده فرهنگ، طراحی و هنر، ضمن اینکه مقوله ای چالش برانگیز محسوب می شود، پرداختن به آن را نیز ضروری می سازد، چرا که سرنوشت فرهنگ با سرنوشت انسان گره خورده و بر اهمیت آینده انسان تاکید دارد. فرهنگ پدیده ای پویا است و در این راستا همواره تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد. توسعه اقتصادی و فناوری قرن بیست و یکم که منجر به رشد و دگرگونی در زمینه های مختلف طراحی شد، پدیده فرهنگ و مسائل فرهنگی جدید را نیز تحت الشعاع قرار داد که در آینده طراحی می توان از آن اجتناب کرد. در این راستا می توان یک رابطه دوسویه بین دو عامل فرهنگ و طراحی تعریف کرد; هر فرهنگی بر اساس ویژگی هایی که دارد، مصنوعاتی را خلق می کند و از سوی دیگر خود این آثار فرهنگ جدیدی را در جامعه ایجاد می کنند.
دبیرخانه کنفرانس بین المللی طراحی مفتخر است از کلیه متخصصان، صاحب نظران، دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی جهت شرکت در این رویداد مهم بین المللی با شرکت در برنامه های مختلف کنفرانس و ارائه آخرین دستاوردهای علمی دعوت به عمل آورد.
تورین شهری در شمال غربی ایتالیا و مرکز استان پیه مونته و نیز مرکز شهرستان تورینو میباشد. تورین نخستین پایتخت ایتالیا در فاصله سالهای ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ میباشد. به لحاظ جمعیّتی چهارمین و به لحاظ اقتصادی سومین شهر مهمّ ایتالیاست.
معنای نام این شهر چندان پیچیده نیست و به سان نام برخی از اماکن به ریشههای دور تاریخی زبان بازنمیگردد: واژه “Torino” مرکّب از دو بخش “Toro” که در زبان ایتالیایی به معنای گاو نر است و پسوند “ino” که در دستور زبان ایتالیایی کارکرد مصغّر سازی (کوچک کردن) اسامی مذکّر را دارد، میباشد؛ بنابراین میتوان این واژه را به فارسی، «گاو نر کوچک» (و نه گوساله نر) ترجمه کرد.
دانشگاه تورین یا اغلب به اختصار UNITO) یک دانشگاه در شهر تورین در منطقه پیمونت شمال غربی ایتالیا است. این یکی از کهنترین دانشگاههای اروپا است و همچنان نقش مهمی در پژوهش و آموزش دارد. بر اساس آخرین اطلاعات توسط ANVUR، این دانشگاه بهطور پیوسته در میان ۵ دانشگاه برتر ایتالیایی رتبهبندی شدهاست و سومین رتبه را برای فعالیتهای پژوهشی در ایتالیا بهدست آوردهاست.
آموزشی
تعامل دانشگاه و جامعه
رویدادهای آفام از زیر مجموعه های هلدینگ “موسسات هنرهای آفام” در سال ۱۳۹۱ به همت جمعی از اساتید و هنر دوستان ایرانی بنا نهاده شد. این مجموعه با شعار “همه حق انتخاب دارند”، دبیرخانه ای مجهز برای تمامی رویدادهای علمی و تجاری بنا نموده و توانسته است با همکاری بین سازمانی و برون سازمانی، دبیرخانه ای کارآمد، موفق و پویا را گردهم آورد.